2013. október 21., hétfő

Szórakoztató és mozgásos játékok 3.

Folytatás:

1. Kirakós játék
Itt 4-5 fős csapatokat választunk. Készítsünk nagy kirakós képet, amely max. 10-12 részből álljon. Mondjuk, ha most ősz van akkor lehet egy őszi levelet, pl. kiválasztom ezt (de lehet rajzolt, vagy gyerekek által festett kép):
Majd puzzle formában A1-es vagy A2-es nagyságban kinyomtatom és kartonra ragasztom. Ha jól megszáradt kivágom.
Persze úgy is tökéletes lehet a játék, ha csak simán szabálytalanul 10 részre várjuk.
Ezeket csapatonként kellene elkészíteni, minden csapatnak különböző kép, de azonos nehézségű legyen. Akinek esetleg költséges lenne a nyomtatás, de ügyesen rajzol annak ajánlom, hogy szintén ilyen nagyságú kartonlapra rajzoljon egy nem túl bonyolult és nem nagyon színes képet, melyet hasonlóképpen kivágunk és azt fogják kirakni a csapatok.
Ebből versenyt rendezhetünk, mely csapat tudja kirakni leghamarabb.
(Mi ezt egyébként Mikuláskor játszottunk Télapós képpel.)

2. Mit eszel/iszol?
Körbe ülünk a szőnyegen. Minden kisgyerek választ magának egy állatnevet, segítünk a választásban, hogy mindenkinek különböző legyen.

Nórika lesz a cica, Zolika a nyúl, Ágika a ló... stb.
Megkérdezem: Nórika ki vagy te és mit eszel/iszol?
Nórika mondja: Én vagyok a cica és tejet iszok.
Megkérdezem: Zolika ki vagy te és mit eszel/iszol?
Zolika mondja: Én vagyok a nyúl és répát eszek.
Megkérdezem: Ágika te mit eszel/iszol?
Ágika mondja: Én vagyok a ló és szénát eszek.
stb.

3. Tetszik játék
Szintén körbeütünk, hogy mindenki lássa a másikat. Ebben a játékban kiválasztunk egy kisgyereket, aki valakiről (nem kell, hogy a mellette lévőről beszéljen) mond valami szépet. Pl. "Panni tetszik a plüssmacid.", "Balázs tetszik a cipőd.", "Julcsika neked szép hosszú a hajad." Esetleg kezdhetem én is néhány példával, hogy a gyerekek értsék a játék lényegét.

4. Nevetős játék
Két csapat van. Nagycsoportosokkal szoktuk játszani. Egyik csapat elkezd bohóckodni, de a másik csapatnak nem szabad nevetnie, majd fordítva. Elég nehéz kibírni, jókat nevetgélünk. :)

5. "Utánozz" játék:
Nagycsoportos gyerekekkel játszottuk. Félkörben állnak a gyerekek, a szélső középre megy és valamilyen mozdulatsort tesz, majd visszaáll a helyére.
a) verzió: a mellette álló leutánozza a mozgást, majd kitalál másikat és a következő folytatja....
b) verzió: mindenki leutánozza a mozgást, majd a következő kisgyerek megy középre és szintén valami mozdulatsort tesz és utánozzák a többiek...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése